Videoherní odysea
Je krásné odpoledne a slunce prozařuje ulice pod Nuselským mostem v roce 2007. Mé mladičké já jde od doktora, nebo prožívá zase nějakou jinou nemoc, a je mu nabídnuto jeho osvícenou maminkou, jestli nechci v trafice nějaký časák. Hrábnu po LEVELu číslo 154, kde shodou okolností vidím přílohu v podobě DVD s dvěma plnými hrami. Pro...
Warhammeru 40000 je v současné době plný internet. Henry Cavil kuje cosi s Amazonem pro připravovaný seriál s tematikou Warhammeru. Vyšel nový Space Marine 2, který tvoří nádhernou brutální a jednoduchou zábavu. Games Workshop sype do vod wargamingu nové miniatury snad každý měsíc. Možná zafungovaly síly na úrovni podvědomý, ale po dlouhé době jsem...
"Greeting Sire, your stronghold awaits you!" tuhle větu slyšíte vždy, když zapnete hru. Hned ve mě hrklo, protože jedna takováhle věta vyvolala obrovské množství vzpomínek.
Je rok 2001. Právě vyšla hra, která se nesnažila hráče vodit za ručičku ani nabízet dokonalé technické zpracování, což tehdy byla (na dnešní poměry) velká většina her. Místo toho nás Gothic uvedl do drsného, nehostinného světa plného intrik, bojů a napětí z fatálních nebezpečí. Piranha Bytes stvořili titul, který navždy zůstal v srdcích mnoha...
Herní zážitek už netvoří pouze grafické zpracování, nebo samotný gameplay. Jak postupoval herní vývoj a kreativita mnoha tvůrčích týmů, bylo potřeba složit mozaiku z různých střípků, aby finální titul hráče skutečně přikoval na dlouhé hodiny k židli a ještě na to se slzou v oku po letech vzpomínal.
Scorpion's Wincheater - když cheaty na GTA San Andreas a The Sims jsou krásnou vzpomínkou
Je rok 2007, vy jste se akorát vrátili ze školy nebo z práce, a chcete si trochu odfrknout. Pouštíte GTA: San Andreas, kde zrovna zápolíte s těžkou přestřelkou. A sakra, došly vám náboje. V pravém rohu zlověstně svítí jenom ikonka pěsti a 4 blikající policejní hvězdice. Majáky s vrtulníkem se už blíží. Tohle území však chcete pro Groove Street...
Ještě na základní škole jsem jako malý kluk občas slyšel deváťáky, jak si povídají o nějaké online hře. Vypouštění raket by asi těžko realizovali, pokud tím nemysleli mentosky v coca-cola petce. Myslím, že to bylo tak kolem roku 2005, když jsem se nachomýtl ve školní počítačové učebně (tehdy přístupné na průkazku) a viděl jsem tam partičku čtyř...
Už je to nějaký ten pátek, kdy skončilo načítání dalších hodin herního času na Steamu u milované středověké rubačky hrdě nosící jméno Mount & Blade. Po dlouhé době zapínám Warband (pokračování hry) a na obrazovce zdravím své staré známé - koňáky uprostřed bitvy (nahrávací screen) a severské válečníky (úvodní screen). Už pouhé tyto dva vjemy spouští...
Retro hry pro klidnější povahy i menší hráče - co bych s klidem odkázal nejmladší generaci
Nedávno jsem se zamýšlel nad potenciálním starter packem pro začínající retro hráče. V různých skupinách se rozhořela moc příjemná debata o top 5 nejlepších retro hrách, které by se případně doporučily pomyslnému mladšímu (nebo i staršímu) zájemci o herní historii. Představoval jsem si to tak, že bych ten seznam předal třeba svému dítěti, nebo...
Starter set pro začínající retro hráče - aby si měli se staršími pardály o čem povídat u klávesnice
Výše uvedený nadpis berte prosím trochu s rezervou, ale říkal jsem si, jak by vypadal takový herní retro starter set pro začátečníky? Prapůvodní úvaha tkvěla v tom, jak asi tak vnímá dnešní generace Z (a mladší) retro gaming a jaké tituly jsou už považovány za klasické, ne-li antické až fosilní?
Doom + Doom II opět vzkřísil několikanásobného krále retro herního trůnu k životu - Je to masakr
Když se řekne DOOM, každému pravému retro hráči se vybaví pořádná dávka adrenalinu, všudypřítomná přítomnost Satana, dunivý soundtrack (ten spíše až od DOOM 2016) a legendární BFG 9000 s motorovkou. Tyto tituly, které se v roce 1993 a 1994 dostaly na svět díky id Software, postavily základní kámen žánru FPS. Možná ani nešlo tušit,...
7 důvodů, proč jsou retro hry skvělé
Už jen proto, že jste kliknuli na tento článek svědčí o tom, že máte jistý vztah ke starším hrám. Ať už to jsou vzpomínky z dětství, nebo čistá zvědavost a bádání ve videoherní historii, starší tituly z nějakého důvodu upoutaly vaši pozornost.
Představte si rok 2002 – éra, kdy RPG hry prožívaly svůj vrchol, a na trh přicházela novinka (a prvotina) od belgického studia Larian Studios s poněku zvláštním názvem Divine Divinity. Tahle hra by mohla připomínat další pokus o "Diablo klon" (tehdy bylo Diablo skutečně velký a těžko překonatelný konkurent), avšak nenechte se zmást! Už tehdy...
Jestli něco potěšilo mé srdce bijící pro starší hry, tak je to tahle literární cihla videoherní historie. Už dříve jsem po ni pokukoval (hlavně díky její kampani na Startovači), ale díky divokým prodejům jsem si musel nějakou dobu počkat. Nakonec jsem u příležitosti oslavy narozenin roztrhal obal podezřele těžkého balíku, ze kterého na mě pak...