Fotr s WASD tikem u klávesnice
Jsem novopečený fotr, který se i přes náročné výzvy rodičovství snaží věnovat své celoživotní radosti - videohrám. Má rodina je pro mě prioritou, zároveň mě však baví psát. Přehazuji tedy svou sbírku na Steamu a GOG vidlemi a spokojeně rozjímám se sklenkou džusu.
Zaměřuji se spíše na starší hry, což je celkem relevantní pojem. Čas běží, takže všechno nakonec jednou bude nosit nálepku retro.
Je krásné odpoledne a slunce prozařuje ulice pod Nuselským mostem v roce 2007. Mé mladičké já jde od doktora, nebo prožívá zase nějakou jinou nemoc, a je mu nabídnuto jeho osvícenou maminkou, jestli nechci v trafice nějaký časák. Hrábnu po LEVELu číslo 154, kde shodou okolností vidím přílohu v podobě DVD s dvěma plnými hrami. Pro...
Warhammeru 40000 je v současné době plný internet. Henry Cavil kuje cosi s Amazonem pro připravovaný seriál s tematikou Warhammeru. Vyšel nový Space Marine 2, který tvoří nádhernou brutální a jednoduchou zábavu. Games Workshop sype do vod wargamingu nové miniatury snad každý měsíc. Možná zafungovaly síly na úrovni podvědomý, ale po dlouhé době jsem...
Už dříve jsem si říkal, jaké by to bylo hrát na mobilu Diablo. Dlouhé večery a noci u Diabla 2, & Diabla 3 mě v tom jen utvrzovaly. Čas plynul a máme tu rok 2024, dva roky od vydání Diabla pro mobily, které má však svojí dvojí zakrvácenou čepel. Nicméně jako příležitostný hráč a novopečený fotr, který už hraje spíše v prostojích, ji velmi cením....
"Greeting Sire, your stronghold awaits you!" tuhle větu slyšíte vždy, když zapnete hru. Hned ve mě hrklo, protože jedna takováhle věta vyvolala obrovské množství vzpomínek.
Je rok 2001. Právě vyšla hra, která se nesnažila hráče vodit za ručičku ani nabízet dokonalé technické zpracování, což tehdy byla (na dnešní poměry) velká většina her. Místo toho nás Gothic uvedl do drsného, nehostinného světa plného intrik, bojů a napětí z fatálních nebezpečí. Piranha Bytes stvořili titul, který navždy zůstal v srdcích mnoha...
Herní zážitek už netvoří pouze grafické zpracování, nebo samotný gameplay. Jak postupoval herní vývoj a kreativita mnoha tvůrčích týmů, bylo potřeba složit mozaiku z různých střípků, aby finální titul hráče skutečně přikoval na dlouhé hodiny k židli a ještě na to se slzou v oku po letech vzpomínal.
Scorpion's Wincheater - když cheaty na GTA San Andreas a The Sims jsou krásnou vzpomínkou
Je rok 2007, vy jste se akorát vrátili ze školy nebo z práce, a chcete si trochu odfrknout. Pouštíte GTA: San Andreas, kde zrovna zápolíte s těžkou přestřelkou. A sakra, došly vám náboje. V pravém rohu zlověstně svítí jenom ikonka pěsti a 4 blikající policejní hvězdice. Majáky s vrtulníkem se už blíží. Tohle území však chcete pro Groove Street...
Ještě na základní škole jsem jako malý kluk občas slyšel deváťáky, jak si povídají o nějaké online hře. Vypouštění raket by asi těžko realizovali, pokud tím nemysleli mentosky v coca-cola petce. Myslím, že to bylo tak kolem roku 2005, když jsem se nachomýtl ve školní počítačové učebně (tehdy přístupné na průkazku) a viděl jsem tam partičku čtyř...